0172-759800 info@bizway.nl

FAQ

E-mail instellingen

Voor het instellen van uw e-mail wordt aangeraden om IMAP te gebruiken. Hierbij is het wel nodig om op alle apparaten de IMAP te gebruiken. De juiste instellingen voor uw domein (bijvoorbeeld voorbeeld.nl) zijn:

  • Inkomende server: mail.voorbeeld.nl (poort 143)
  • Uitgaande server: mail.voorbeeld.nl (poort 587)
  • SSL: uit

  • Werken deze instellingen niet? Controleer dan goed of de juiste servers en poorten zijn ingesteld. Soms is het niet mogelijk om de poorten in te vullen. U kunt dan het beste de volgende instellingen gebruiken:

  • Inkomende server: mail.voorbeeld.nl:143
  • Uitgaande server: mail.voorbeeld.nl:587

  • Wanneer dit niet werkt kunt u proberen te verbinden met SSL aan. Werkt dit niet? Dan kunt u kijken bij het onderdeel ‘problemen’ van de FAQ.

    Voor het instellen van uw e-mail wordt aangeraden om IMAP te gebruiken. Mocht u toch POP willen gebruiken, dan is het noodzakelijk dat u op alle apparaten POP hebt ingesteld.

  • Inkomende server: mail.voorbeeld.nl (poort 110)
  • Uitgaande server: mail.voorbeeld.nl (poort 587)
  • SSL: uit

  • Werken deze instellingen niet? Controleer dan goed of de juiste servers en poorten zijn ingesteld. Soms is het niet mogelijk om de poorten in te vullen. U kunt dan het beste de volgende instellingen gebruiken:

  • Inkomende server: mail.voorbeeld.nl:110
  • Uitgaande server: mail.voorbeeld.nl:587
  • Voor het instellen van een Exchange account kunt u één server invullen, dit is de Exchange-server. De gegevens hiervan heeft u van ons ontvangen en kunt u invullen in de optie ‘zakelijke e-mail account’ of ‘Exchange instellen’. Dit is een andere optie dan IMAP/POP accounts.

    Heeft u meer hulp nodig bij het instellen van uw Exchange account? Dan kunt u contact opnemen via info@bizway.nl.

    Heeft u een uitgaande spamfilter op uw account, dan is het noodzakelijk dat u een extra instelling toevoegt in Outlook, Mail of uw eigen e-mail client. Hieronder vindt u een handleiding voor het instellen in Outlook.

    Outlook: U kunt naar ‘accountinstellingen’ en vervolgens het account aanklikken waar het over gaat (dubbelklik). Nu kunt u kiezen voor ‘meer instellingen’ en kunt u het tweede tabblad ‘server voor uitgaande e-mail’ selecteren. Hier kunt u kiezen voor ‘aanmelden met’ en kunt u uw gebruikersnaam en wachtwoord invoeren die u van ons heeft ontvangen voor uw spamfilter.

    Inloggen hosting account

    Om in te loggen op uw Direct Admin-omgeving, kunt u bijvoorbeeld voor het domein voorbeeld.nl inloggen door te gaan naar

  • http://www.voorbeeld.nl:2222.

  • Hier kunt u inloggen met de inloggegevens die bij u bekend zijn. Kloppen de gegevens die u heeft niet meer? Dan kunt u deze opvragen door een e-mail te sturen naar info@bizway.nl met het e-mail adres dat bij ons bekend is. Uw gebruikersnaam en wachtwoord zal dan worden toegestuurd.

    Wanneer uw website (nog) niet live staat of de website net is aangemaakt, kunt u niet inloggen door :2222 achter uw domein te plaatsen. U kunt in dat geval inloggen door het IP van de server in de browser te typen en hier :2222 achter te plaatsen. Heeft u het IP van de server niet? Dan kunt u contact met ons opnemen via info@bizway.nl met het e-mail adres dat bij ons bekend is.

    Staat er een .htaccess op uw website (IP-gebaseerd) dan kunt u alleen inloggen vanaf het IP-adres dat u aan ons heeft doorgegeven.

    Is uw IP-adres veranderd? Dan kunt u het nieuwe IP opzoeken door naar http://www.watismijnip.nl/ te navigeren in uw browser. Vervolgens kunt u dit IP-adres verzenden naar info@bizway.nl vanaf het e-mail adres dat bij ons bekend is.

    Voor het inloggen bij uw CMS heeft u andere inloggegevens nodig dan voor uw Direct Admin-omgeving. Ook verschilt het per CMSysteem welke URL u dient te raadplegen.

  • Voor WordPress: voorbeeld.nl/wp-admin/
  • Voor Joomla: voorbeeld.nl/administrator/
  • Voor Publix: voorbeeld.nl/cms/

  • Voor overige CMSystemen kunt u contact opnemen via info@bizway.nl. Bent u de inloggegevens van uw CMS kwijt? Dan kunt u deze zelf opnieuw instellen door in te loggen via Direct Admin en te navigeren naar ‘Installatron Applications Installer’. Hier kunt u voor de meeste CMSystemen inloggen op uw CMS en het wachtwoord indien nodig wijzigen.

    Mocht u het wachtwoord niet zelf kunnen herstellen, dan kunnen wij ondersteuning leveren. U kunt ons een e-mail sturen onder vermelding van de juiste domeinnaam en het gebruikte CMS naar info@bizway.nl, vanaf het e-mail adres dat bij ons bekend is.

    Domeinen

    U kunt een domeinnaam bij ons aanvragen door een e-mail te sturen naar info@bizway.nl. Deze zal zo spoedig mogelijk geregistreerd. Vergeet hierbij niet te vermelden welke nameservers en houderinformatie moet worden ingevuld bij de aanvraag. Bij het niet-vermelden van deze informatie worden onze standaard nameservers gebruikt en uw debiteurgegevens.

    U kunt uw domeinnaam naar ons verhuizen door uw verhuiscode en domeinnaam door te geven via info@bizway.nl. De verhuizing zal dan zo spoedig mogelijk in gang worden gezet.


    Een .NL domeinnaam is direct verhuisd. Andere extensies hebben vaak een langere doorlooptijd. Voor meer informatie over deze verhuistijden, neem contact met ons op via info@bizway.nl.

    U kunt een verhuiscode bij ons opvragen via info@bizway.nl. U zal zo spoedig mogelijk uw verhuiscode ontvangen. Is bij uw extensie geen verhuiscode beschikbaar? Dan ontvangen wij graag de TAG van uw nieuwe registrar. Deze TAG zullen wij dan zo spoedig mogelijk wijzigen.

    E-mail problemen

    • Ruim 15 jaar actief

    • Actief bezig met groene energie

    • Actieve samenwerking met ontwikkelaar

    • Performance (pagespeed) is topprioriteit

    • Alle vitale onderdelen zijn dubbel uitgevoerd